Foodbook , czyli co dzisiaj w menu

Wiele osób zadaje mi to pytanie ‚a co ty właściwie jesz? ile można jeść sałatek?!’. Odpowiedź brzmi nie, rzadko kiedy sięgam po sałatki, jeśli to zawierają w sobie makaron, ziemniaki, ryż, kaszę, orzechy, dzięki którym mogę się najeść. Moje posiłki zazwyczaj są bardzo proste, nie przepadam, gdy na talerzu znajduje się za dużo smaków. Kotlet, ziemniaki, surówka, sos i pewnie coś jeszcze, to dla mnie zdecydowanie za dużo smaków na raz. Ziemniaczki z sosem w zupełności wystarczą, a kotleciki i surówkę zjem na inny posiłek. Jem niedużo, ale często, co zobaczycie po ilości posiłków. Nie lubię uczucia przepełnienia, sądzę, że posiłki są po to, by dodać energii, a nie by organizm, niemogący sobie poradzić z trawieniem błagał o drzemkę. Jem wtedy, kiedy jestem głodna, do momentu uczucia sytości, choćbym miała zostawić pół ciastka, czy jednego ziemniaka z obiadu. Również nie liczę kalorii, słucham organizmu, który podpowiada mi ile i kiedy zjeść. Są dni, w których jem niedużo, a czasem przy intensywnym wysiłku jem znacznie więcej.

Jest to dzień zupełnie przypadkowy, nie dopierałam w tym dniu specjalnie potraw, by pokazać się od jak najlepszej strony kulinarnej. Są to bardzo proste dania, którym wystarczy kilka minut na przygotowanie, bo kto lubi spędzić pół dnia w kuchni? Może czasami, gdy piekę tort, czy przygotowuję coś na specjalną okazję, ale na codzień raczej nie mam na to czasu.

Tak, wiem, że zdjęcia w tym poście nie są najpiękniejsze, odzwierciedlają to jak zazwyczaj wygląda mój talerz ;)

śniadanie 

owsianka

‚Superfood’ owsianka – pełna energii i witamin na cały poranek :)

Przekąska 

jabłuszka

duże twarde jabłko i wiórki kokosowe do maczania

mango

wiąż nie byłam w pełni najedzona, więc chwilę później zjadłam sałatkę z banana i mango

Obiad

 ziemniaczki

 

Obiad dzisiaj bardzo prosty i leniwy – gotowane nieobrane ziemniaczki z sosem prawie serowym :) Prawie, bo nie zawiera nabiału, ani wegańskich odpowiedników. Brak w nim również orzechów, czy soi. Kremowy i gęsty, a nisko tłuszczowy, w przeciwieństwie do sera ;) Skórka od ziemniaka zawiera bardzo dużo minerałów i witamin oraz chroni składniki odżywcze zawarte w ziemniaku przed ‚uciekaniem’ w trakcie gotowania. Ta z młodych pyrków jest cienka i delikatna w smaku. PS po obiedzie zostało jeszcze 5 ziemniaczków

Deser

  carrotcakecookies

na deser 3 ciasteczka marchewkowe – bez tłuszczu, cukru, owsiane

Kolacja

kanapka

Na kolacje dzisiaj w menu kanapka z chleba pełnoziarnistego z >>kremem karmelowym<< z tego przepisu i gruszką

Po treningu byłam jeszcze lekko głodna, więc późnym wieczorem sięgnęłam jeszcze po pudding czekoladowy z semoliny

pudding

 

Jeśli chciecie zobaczyć przepis, na któryś z posiłków dajcie znać w komentarzu!
Napiszcie też, czy interesują was tego typu posty!

Miłego dnia! I smacznego ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>